با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  •  مقاله لجستيك جنگ كره

    مقاله لجستيك جنگ كره

    دسته :

    آمادگی دفاعی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 82
    قیمت : 6000 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد مقاله لجستيك جنگ كره :

مقاله لجستيك جنگ كره

index5

 

فهرست
لجستیك جنگ كره    ۱
تامین    ۵
شدت بسیار بالای آتش توپخانه در كره.    ۱۴
مقطع زمانی پس از جنگ كره    ۲۱
مفاهیم دفاع ملی    ۲۱
بسیج صنعتی هزینه های زیادی را برای پیمانكاران داشت.    ۲۲
استاندارد سازی    ۲۴
خدمات لجستیكی    ۲۵
پردازش الكترونیكی داده ها    ۲۹
توسعه مفهوم پشتیبانی یكپارچه لجستیكی در نیروی دریایی    ۳۱
تعمیرات    ۳۱
جنگ ویتنام    ۳۲
طرح ریزی لجستیك و نیروی انسانی    ۴۰
۳۱ دسامبر ۱۹۶۰    ۴۱
تامین    ۴۶
آماد    ۵۵
(تذكر: ارقام زیر به یك بازه زمانی یك ماهه در هر دو جنگ تعلق دارند).    ۵۸
مهمات    ۶۰
سال    ۶۲
۸۵۳ میلیون دلار    ۶۲
فرآورده های نفتی    ۶۳
سال    ۶۴
حمله دشمن به مخازن سوخت    ۶۵
شرایط جوی    ۶۵
تعمیرات و نگهداری (نت)    ۶۶
درس های لجستیكی از ویتنام    ۷۲

مقدمه

در جنگ كره احتمال بروز مشكلات لجستیكی می رفت و از این روی درسهای لجستیكی فرا گرتفه شده از جنگ جهانی دوم در حل این مشكلات به كار گرفته شدند. در ابتدای جنگ چند مشكل لجستیكی از چشم طرح ریزان دور مانده بود:
۱-    شبه جزیره كره پنج هزار مایل دریایی از آمریكا فاصله داشت.
۲-    در كره بنادر و سیستم ترابری زمینی مناسبی وجود نداشت.
۳-    نیروهای كمونیست اكثر مناطق صنعتی جنوب را تحت كنترل داشتند.
۴-    نیروهای كره شمالی با وجود مهارت به جای مانده از نیروهای ژاپنی به مهارت زیادی دسترسی داشتند. از سوی دیگر آنها با تجهیزات آمریكایی به جای مانده از جنگ جهانی دوم نیز دسترسی داشتند و ارتش سرخ پوستان نیز جنگ افزارهای روسی را در اختیار آنها قرار می داد.
تجهیزات ضروری نیروهای آمریكایی در جزایر اقیانوسیه به جای مانده بود.
تنها در صورت ایجاد یك سیستم ترابری مناسب به شبه جزیره كره امكان استفاده از پایگاه های صنعتی ژاپن فیلیپین و سایر كشور های اقیانوسیه مسیر بود.
اكثر جاده های موجود در كره اصولا جاده نبودند وصرفاً معابری بودند كه خودروها از آنها تردد می كردند اكثر این معابر برای مدت طولانی غیر قابل استفاده بودند و بار ترافیكی آنها نیز بالا بود. این امر باعث شد تا ارتش آمریكا به ترابری انسانی اتكا كند و با استفاده از باربر های كره ای آمادها و تجهیزات ضروری را حمل كند. از آنجایی كه این سیستم به نیروی ماهیچه ای افراد متكی بود لازم بود تا افراد در طول مسیر چندین بار استراحت كنند ویا افراد خسته با نیروهای تازه تنفس تعویض شوند.
افراد برای اجتناب از گیر افتادن در گل و لای بیشتر ترجیح می دادند تا بدون پوتین راه بورند. پا حركت كردن افراد در میان گل و لای نیز مكشلات پزشكی زیادی را برای آنها به وجود می آورد.
باران به طور مداوم در ماه های بهار و تابستان (باران های موسمی) می بارید و حاكی از شدت یافتن محیط پر گل و لای منطقه بود. در طول زمستان نیز سرمای شدید باعث یخ زدن گل و لای می شد و تمام این شرایط تداركات رسانی به یگان های رزمی بسیار دشواری می كرد.
پشه، مگس و ات موزی در طول بهار و تابستان به وفور یافت می شد و اكثرا نیروها توسط این ات گزیده می شدند. این امر نگرانی های بهداشتی را افزایش داده بود. زیرا این ات اكثراً ناقل بیماری های ویروسی بودند. تروریست های كره شمالی باعث اختلال سیستم توزیع لجستیك شده بودند. این افراد از مردم كره جنوبی قابل تمیز دادن نبودند. و این خود باعث افزایش تلفات در مقابله باآنها می شد. این نیروها عمدتاً در پی پاتك زدن به كاروان ها، انهدام پل ها و زیرساختارها، پرتاب نارنجك از بلندی ها به نیروهای آمریكایی و صد معبر كردن در مسیر عبور خودروهای نظامی و غیره بودند. تمام این اقدامات موجب لجام گسیختگی و وقفه در سیستم توزیع شده بود. در اوایل جنگ نیروهای سازمان ملل و ارتش كره جنوبی مهمات كمی در اختیار داشتند و آنها برنامه ای برای نداشتند. اما نیروهای كره شمالی با برنامه وارد جنگ شده بودند و به خوبی به تانك ها و توپخانه شوروی دسترسی داشتند.
در طول جنگ كره، هشت ارتش مختلف با یك نوع سلاخ آمریكایی می جنگیدند. تجهیزات به جای مانده از جنگ جهانی دوم در جزایر اقیانوسیه خیلی زود سازماندهی شدند و در اختیار نیروهای چند ملیتی در كره جنوبی قرار گرفتند.
ژاپن در نزدیك كره قرار داشت و به سرعت در حال پیشرفت صنعتی بود. تجهیزات اوراقی بلااستفاده به جا مانده از جنگ جهانی دوم خیلی سریع در ژاپن تعمیر شدند. آمریكا از زمان پایان جنگ جهانی دوم پایگاه های نیروهای هوایی، زمینی و دریایی و تفنگداران دریایی یرا در اطراف ژاپن دایر كرده بود. كارگران ژاپنی ماهر، كاری و قابل دسترسی بودند. تسهیلات نصعتی غیر نظامی با استفاده از ماشین آلات و رویه های مدرن در حال بزسازی بودند. بخش تجاری ژاپن كشتی های آمریكایی كه پس از جنگ جهانی دوم به آنها فورخته شده بود را به آمریكا پس داد و این شناورها ناوگان اولیه نیروی دریایی آمریكا برای حمله به كره را شكل دادند. نیروهای زخمی شده نیز از طریق هوا یا دریا به بیمارستان های ژاپن منتقل می شدند.
تامین
دولت امریكا نگرانی عمیقی در خصوص امكان ایجاد نسنجیده توان نظامی برای حمایت از دولت كره جنوبی بود. خط مشی نظامی آمریكا حكم می كرد تا قبل از فراخوان نیروهای نظامی، تجهیزات مورد نیاز آنها را فراهم شده باشد. نظر فرمانده كل نیروی زمینی ارتش بر این بود كه ابتدا باید به سرعت اقلام آموزشی را تامین كرد و اقلام بالقوه رزمی مورد نیاز را با كمی تاخیر از بخش صنعتی تامین كرد. از این رو در وحله اول اقلام ضروری تامین گردیدند.
تجهیزات، ادوات و تداركات باید به سرعت تامین می شدند و برای آغاز حمله هر چه سریعتر به كره و ژاپن منتقل می شدند. برای مواجهه با آب و هوا بسیار سرد شبه جزیره كره در فصل زمستان لازم بود تا اقدامات سریع و عاجلی انجام شوند. زیرا آمریكا تا به حال این حجم وسیع و گسترده از نیروهای خود را در یك منطقه سردسیر به كار نگرتفه بود. مهمات باید به مقدار بسیار زیادی تامین می گردید و از سوی دیگر لازم بود تا پایانه هایی برای هواپمیاهای نیروی زمینی، هوایی و دریایی ایجاد شوند.
آژانس های تامین با تنگنای زمانی مواجه بودن و باید خیلی سریع تمام اقلام مورد نیاز نیروها را تامین و به منطقه ارسال می كردند. كارشان لجستیك ارتش منابع آمادی جدیدی را یافتند و تولید كنندگان صنعتی مجبور شدند تا محصولات مورد نیاز آنها را در اولویت تولیدات خود قرار دهند.
مشكلات ساختمانی در كره به واسطه شرایط جوی متغیر و شروع سریع جنگ افزایش یافت. همانگونه كه قبلا اشاره شد گل و لای و هوای بسیار سرد مشكل اصلی همه نیروها بود. به علاوه كمبود مصالح ساختمانی نیز فعالیت های ساختمانی را مختل می كرد و مهندسین نظامی قادر نبودن آنگونه كه باید و شاید كار كنند.
در جنگ كره برای اولین بار از هواپیماهای جت استفاده شد، اما باندهای پرواز موجود كه هواپیماهای موتوری از آن استفاده می كردند. برای هواپیماهای جت مناسب نبودند.
به دلیل مصرف بسیار زیاد مهمات در جنگ ذخایر مهمات خیلی سریع كاهش می یافتند. هلی كوپترها با كمبود تجهیزات مواجه بودند. زیرا اكثر لوازم یدكی برای هواپیماها استفاده می شد. تعداد هواپیماهای جت موجود در منطقه نیز اندك بود و فمراندهی خاور دور تنها چند جت f-80 در اختیار داشت. سایر هواپیماهای موجود نیز از نوع ملفی بودند كه از زمان جنگ جهانی دوم در منطقه باقی مانده بودند. لباس های گرم و تجهیزات اكسیژن بسیار كم بودند. اكثر یگان های رزمی تجهیزات رادیویی خود را از دست می دادند و تا پایان جنگ در زمینه این قبیل اقلام همواره كمبود فاحشی وجود داشت.
وزارت دفاع تصور می كرد كه جنگ تا ماه ژوئن ۱۹۵۱ پایان خواهد یافت و این مبنای فكری باعث شده بود تا وزارت دفاع تنها تجهیزات مورد نیاز برای این مدت زمان را خریداری كند. زمان چرخه سفارش در جنگ كره ۱۲۰ روز بود و این بع معنی آن بود كه از زمان ارسال یك درخواست به آمریكا و تحویل آن بر واحدهای متقاضی، ۱۲۰ روز زمان موردنیاز بود. اما با پایان ماه ژوئن مشخص بود كه جنگ به این زودی ها خاتمه نخواهد یافت و این امر باعث شكل گیری كمبودها و كاستی های زیادی شد….

مقاله لجستيك جنگ كره

قیمت : 6000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]


دانلود انواع فایل های دانشجویی جنگ ,كره ,های ,نیروهای ,بودند ,كه ,جنگ كره ,جهانی دوم ,جنگ جهانی ,از جنگ ,لجستيك جنگمنبع

پروژه بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران

مقاله برنامه ريزي استراتژيك و مدل برايسون

دانلود مقاله خلاقیت در مدیریت

دانلود مقاله مدیریت بحران

دانلود مقاله مديريت بازرگاني

مقاله نقش مدیریت مصرف در كمك به مدیریت تولید

دانلود مقاله خـط مشـي كيفيـت و اصلاحات

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شوتینگ زباله طراح حرفه ای سازه هر چی بخوای اینجا زیبایی را درک کن اقدام پژوهی این وبلاگ درمورد بیت کویین و ارزهای الکترونیکی دیگر میباشد آموزش برنامه نویسی به زبان ساده دانلود فایل های کمیاب اجناس فوق العاده هر چی که بخوای