با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  •  پروژه بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران

    پروژه بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران

    دسته :

    مشاوره گرایش توانبخشی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 100+ 36 اسلاید
    قیمت : 5500 تومان

     

     
  •  
::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران :

پروژه بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران 

این پایان نامه به همراه پاورپوینت میباشد شامل ۳۶ اسلاید

پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره گرایش توانبخشی

فهرست مطالب

 

عنوان

 

فصل اول                                                             

مقدمه

بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

تعریف مفهومی و عملیاتی پژوهش

متغیر مستقل

متغیر وابسته

اهداف پژوهش

هدف کلی

اهداف اختصاصی

اهداف کاربردی

فرضیه های پژوهش

فرضیه اصلی

فرضیه های فرعی

فصل دوم                                                             

مقدمه

تاریخچه کم توانی ذهنی

تعاریف کم توانی ذهنی

طبقه بندی کم توانی ذهنی

کم توانان ذهنی آموزش پذیر

کم توانان ذهنی تربیت پذیر

کم توانان ذهنی حمایت پذیر

طبقه بندی بر اساس دیدگاه انجمن روانپزشکی آمریکا

طبقه بندی بر اساس دیدگاه سازمان بهداشت جهانی

علل کم توانی ذهنی

خصوصیات کم توانی ذهنی خفیف

مهارت های اجتماعی

عوامل انتخاب مهارت های اجتماعی

آموزش مهارت های اجتماعی به کم توانان ذهنی

نقش و اهمیت هنر

تعریف نمایش

خاستگاه نمایش

نمایش به عنوان درمان

نمایش عروسکی و انواع آن

عروسک های سایه ای

عروسک های دستکشی

عروسک های میله ای

عروسک های انگشتی                                                                                                                         عروسک های خیمه شب بازی و اسباب بازی های پارچه ای

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

تحقیقات انجام شده در داخل کشور

فصل سوم                                                                                                                                   

طرح پژوهش

جامعه آماری

روش نمونه گیری

ابزار پژوهش

قلمروها و زیر قلمرهای واینلند

قلمرو ارتباطی

قلمرو مهارت های زندگی روزمره

قلمرو اجتماعی شدن

قلمرو مهارت های حرکتی

قلمرو رفتارهای ناسازگار

روش تجزیه و تحلیل داده ها

روش اجرا

ملاحظات اخلاقی

فصل چهارم  

مقدمه

آمار توصیفی

آمار استنباطی

فصل پنجم 

مقدمه

فرضیه اول

فرضیه دوم

فرضیه سوم

فرضیه چهارم

محدودیت های پژوهش

پیشنهادات پژوهش

پیوست ها

فهرست جداول

عنوان

 

جدول ۴-۱: دامنه سنی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر

جدول ۴-۲: توزیع سطح تحصیلی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر

جدول۴-۳: بررسی نرمالیتی(K-S) متغیرهای پژوهش

جدول ۴-۴: مقایسه میانگین نمرات خرده آزمون های واینلند

مقدمه

حرکات موزون، رقص،آواز، موسیقی، پانتومیم و شکل های دیگر نمایشی نیاز بشر برای بیان سمبولیک ،چه از نظر بازیگر و چه از دید تماشاگر بوده است. در یکی دو قرن اخیر با توسعه سبک های متنوع هنری تاثیر آرامبخش آن بر روحیه هنرمند و مردمان بارزتر گردیده، به طوری که هنرمندان و روانشناسان را متوجه خاصیت درمانی نمایش و ترسیم اصول درمانبخش آن ساخته و روش ها و شیوه های مدونی از آن مبتنی بر اصول روان درمانی استخراج گردیده است و در حال حاضر نمایش درمانی به صورت رشته مستقل دانشگاهی در جهت رشد و خلاقیت درونی و توانبخشی بیماران، کم توانان ذهنی و جسمی حرکتی،آموزش داده می شود (حق شناس و اشکانی،۱۳۷۰).

تاثیر نمایش عروسکی بر روی کودکان ناسازگار، کم توان ذهنی و معلولین جسمی حرکتی اعجاب انگیز است،زیرا علاوه برآنکه به کودک امکان می دهد که قدرت و قابلیت خود را بشناسد، درپیوند آنان با جامعه نیز نقش مهمی را می تواند ایفا کند و به عنوان وسیله ای برای ابراز درون، رشد تعادل جسمی، توانایی ایجاد ارتباط با دیگران و کمک به تکامل فکری و روانی آنان موثر است (فخري،۱۳۷۹).

حرکات نمایشی به عنوان وسیله آموزشی موجب تشویق و توسعه توانایی فردی در قلمرو زندگی اجتماعی و مسئولیت پذیری در محیط زندگی است.از میان این توانایی هایی که نمایش ایجاد می کند، می توان از کاربرد مناسب احساس، ادراک، قوه استدلال و تخیل، قدرت تمرکز حواس و مهارت های کلامی، فیزیکی و کنترل های عاطفی نام برد. همچنین وسیله ای است برای شناخت کارایی فردی وکاربرد این استعداد در بازگویی و بازسازی یک موضوع . در نتیجه از خود شناسی و حضور در فعالیت جمعی وبر قراری پیوند بین این دو مقوله به هدف کلی آموزش و پرورش که ایجاد مناسبات رفتاری و تقاضاهای اجتماعی است، دست می یابیم (مقدم،۱۳۸۰).

اصولا نمایش عروسکی برای کودکان خردسال، تفریح و سرگرمی مناسبی است ضمن آنکه امروزه این شیوه، به عنوان یک روش جدید،کاربرد درمانی نیز پیدا کرده است. بدین ترتیب نمایش عروسکی به عنوان تجسمی از افکار، احساسات و عواطف کودکان، مبنایی برای کار روان پزشکان در زمینه بهداشت روانی کودکان در پیشگیری از آشفتگی های روانی آنان  است(خمسه،۱۳۸۱).

پل مك فارلين [۱]در مورد رمز جذابیت عروسک ها می گوید: عروسک از آغاز پیدایش تئاتر به عنوان جادوی بشر استفاده شده است.اگر عروسک ها همان عروسک بازی بچه ها باشند که اتاق بچه ها را ترک کرده اند تا روی  صحنه تئاتر ظاهر شوند، ممکن است چیزی چون احساس مادری داشته باشند.چار نادير[۲] معتقد است : اگرعروسک ها فرزندان تمثال های مذهبی باشند، ممکن است شکوه مذهبی داشته باشند.اما چار مگ نين [۳]اعتقاد دارد : وقتی عروسک ها در صحنه تئاتر زنده می شوند، جاذبه چشم گیر آن ها فقط به خاطر تئاتر است (كشاورزي،۱۳۸۰).

در این پژوهش نقش اجرای نمایش عروسکی  بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران کم توان ذهنی بررسی می گردد  و سعی می شود با استفاده از تکنیک های روانی و اجتماعی نمایش،این مهارت ها افزایش داده شود.

بیان مساله

بر اساس تحقیقات انجام شده در هر جامعه، حدود ۱تا ۳ درصد جمعیت را افراد کم توان ذهنی تشکیل می دهند (سادوك[۴]،۲۰۰۳).نقیصه های ذهنی با توجه به نوع و شدت نقص به شکل های گوناگون طبقه بندی شده اند (داورمنش،۱۳۸۵). در مورد درصد افراد کم توان ذهنی آموزش پذیرعقاید مختلفی وجود دارد.ساراسون و ساراسون (۱۹۸۷) این تعداد را ۸۰% و ساجدی(۱۳۸۵)، ۸۹%، اعلام کرده اند. این افراد تفاوت های زیادی در رفتارهای تطابقی دارند. این گروه با این سطح از کم توانی ذهنی در کلاس های کودکان معمولی شرکت می کنند و در بزرگسالی بسیاری از آن ها زندگی مستقلی خواهند داشت. بسیاری از مشکلات و مسائلی که در زمینه تعریف کم توانی وجود دارد مربوط به این گروه می شود (ساجدی،شهشهانی پور،هادیان جزی،۱۳۸۵).

اقدامات درماني در موردافراد داراي کم توان ذهني نه براي درمان اختلال، بلكه براي آموزش مهارت هاي انطباقي و به حداكثر رساندن توان بالقوه فرد است (نجاريان،داودي،۱۳۸۴). با توجه به تعاریف فوق یکی از مشخصات بارز این افراد ناتوانی برقراری ارتباط موثر و رضایت بخش با سایر افراد جامعه است. در واقع این افراد در کسب مهارت های اجتماعی دچار مشکل می گردند. این کودکان به دلیل نقص شناختی دچار بی کفایتی اجتماعی و خود محوری می شوند و محدودیت های شناختی باعث عدم آگاهی از چگونگی رفتار در موقعیت های گوناگون اجتماعی می شود (گرين اسپين[۵]،۱۹۷۹).

بارزترین خصوصیت این کودکان،توانایی اندک آن ها در یادگیری است.کوتاه بودن گستره توجه به دلایل شرایط خاص ذهنی و ناتوانی در به کارگیری راهبردهای شناختی در فرایند حافظه سبب می شود، نتوانند مطالب را نزد خود تکرار، سازماندهی و دسته بندی کنند. بنابراین، این کودکان به آموزش ها و خدمات ویژهای نیاز دارند و به کارگیری هنر های نمایشی در ارتباط با این کودکان نتایج و فواید بسیارمهمی در تعلیم و تربیت آن ها و حتی اولیا دارد. این اثرات سودمند در ذیل به اختصار مطرح گردیده است:

پروژه بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران

قیمت : 5500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]


دانلود انواع فایل های دانشجویی های ,ذهنی ,کم ,نمایش ,اجتماعی ,ها ,مهارت های ,های اجتماعی ,نمایش عروسکی ,کم توان ,کم توانی ,اثربخشی نمایش عروسکی ,بررسی اثربخشی نمایش ,پروژه بررسی اثربخشی ,مشاوره گرایش توانبخشیمنبع

پروژه بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران

مقاله برنامه ريزي استراتژيك و مدل برايسون

دانلود مقاله خلاقیت در مدیریت

دانلود مقاله مدیریت بحران

دانلود مقاله مديريت بازرگاني

مقاله نقش مدیریت مصرف در كمك به مدیریت تولید

دانلود مقاله خـط مشـي كيفيـت و اصلاحات

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اجاره انواع ماشین بیوگرافی(زندگینامه) بزرگان موسیقی لرستان و ایل بـــزرگ بـالاگـــریــوه لیست تابناک ایران قالب 20 هیات ووشو ورامین سئو سایت ناناز طراحی سایت فروش اینترنتی نایلون حبابدار ضربه گیر