با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
مقاله ارتقاء فناوري و نوآوري در كارخانه پارس خودرو
دانشكده مديريت و حسابداري
گروه :
مديريت صنعتي
فهرست مطالب
عنوان
مقدمه ………………………………… ۱
چكيده ………………………………… ۱۰
فصل اول :…………………………… ۱۳
كليات ………………………………… ۱۴
بيان مسئله ……………………………. ۱۸
فرضيهها ……………………………… ۲۶
متدولوژي ……………………………… ۲۸
روش شناسايي تحقيق و كارآموزي …………… ۳۱
فصل دوم :…………………………… ۳۴
تئوري پردازيي ………………………… ۳۵
ادبيات موضوع …………………………. ۴۲
فصل سوم :…………………………… ۱۰۸
جامعه ………………………………. ۱۰۹
جامعه آماري ………………………… ۱۱۲
جامعه نمونه ………………………… ۱۱۳
پرسشنامه …………………………… ۱۱۵
مدلهاي آماري …………………………. ۱۱۷
فصل چهارم :…………………………… ۱۲۰
تجزيه و تحليل آماري ………………… ۱۲۱
فصل پنجم :…………………………… ۱۲۶
نتيجهگيري …………………………… ۱۲۷
پيشنهادات ……………………………. ۱۳۲
منابع تحقيق : ………………………… ۱۳۶
مقدمه
ممكن است به دفعات شنيده باشيم كه سازمانهاي هر چندنوآور از صحنه رقابت خارج مي شوند ، اما سازمانهاي ديگر در همان محيط با موفقيت به كار خود ادامه ميدهند.
آيا سازمانهايي كه از صفحه رقابت خارج ميشوند ، ميخواستند به چنين سرنوشتي دچار شوند ؟ در پاسخ بايد گفت كه نميخواستند يا نميخواهند به چنين سرنوشتي دچار شوند سازمانهاي كنوني بايد دنبال خلاقيت و نوآوري باشند و براي اينكه از بين نروند همواره بايد افراد را تشويق به نوآوري نمايند و پديده تغيير را با آغوش باز بپذيرند .( رابينز ، ۱۳۷۶)
در اغلب موارد سازماني كمتر به امر خلاقيت و نوآوري دست ميزنند زيرا آن را تجارت ريسكداري ميپندارند كه بايد از كار اصلي خود منحرف شده و به اموري كه هنوز امتحان نشدهاند ، بپردازند .
سازماني بايد با ساختارهاي متناسب سازماني كه متضمن پرورش و رشد خلاقيت باشد به رويارويي آينده بپردازند و در غير اين صورت محكوم به فنا هستند . دي گرين در نوشته خود با عنوان « سازمان برازنده و شايسته » بر اين باور است كه سازماني بايد حالت سازگاري به خود بگيرند . سازمان خوب و شايسته آن است كه محيط را در ك كند ، اطلاعات و آگاهيهاي بايسته را به سرعت آماده كند ،سريع پاسخ دهد ، بستر مناسبي براي پرورش خلاقيت و نوآوري باشد ، از تجربيات بياموزد و ساختار خود را بازنگري كند .( Degreem, 1982)
روند رو به رشد تكنولوژي و رقابت فشرده در صنايع و سازمانهاي مختلف ، ضرورت خلاقيت و نوآوري را اجتناب ناپذير گردانيده است و سازمانهايي موفق هستند كه خود را با اين روند تطبيق دهند در غير اينصورت محكوم به شكست هستند .
در كشور ما به دليل برخورداري از ارتكاب طبيعي و منابع خدادادي متاسفانه به فرايند نوآوري توجه چنداني مبذول نگرديده است و منتظر بودهايم تا ديگران براي ما فكر كنند و به توليدات محصولات و فرآيندهاي جديد بپردازيم و نتايج آنها را پس از مدت طولاني و منسوخ شده دريافت و به كار گيريم .
در مباحث علمي غالباً مفاهيم تحقيق در روش علمي بصورت مراتب بكار برده ميشود هر چند بين اين دو وجوه مشترك معنايي وجود دارد ، ولي تفكيك آنها موجب تميز اختلاف بين آنها ميشود . تحقيق ، روندي منظمتر و قويتر و وسيعتر از روش علمي است ، تحقيق با ساختار منظمتري از كنكاش توام است ،كه معمولاً منجر به نوعي ثبت مراحل و گزارش نتايج و دستاوردها ميشود . هر چند ميتوان روح علمي را بدون تحقيق بكار گرفته ولي تحقيق علمي را نميتوان بدون روش و جوهر علمي انجام داد .بنابراين تحقيق ، عرصه تخصصيتري از روش شناسايي است .( دلاور ، ۱۳۸۰)
جان ديوي ( J.Dewey) پژوهش را عبارت از فرايند جستجوي منظم براي مشخص كردن يك موقعيت ميداند بنابراين پژوهش ، فرايندي است كه از طريق آن ميتوان درباره ناشناختهها به جستجو پرداخت ، و نسبت به آن شناخت لازم را كسب كرده در اين فرايند از چگونگي گردآوري شواهد و تبديل آنها به يافته را تحت عنوان روش شناسي ياد ميشود .( سرمدي ، ۱۳۸۰)
مقاله ارتقاء فناوري و نوآوري در كارخانه پارس خودرو
قیمت : 9500 تومان
[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]
پروژه بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران
مقاله برنامه ريزي استراتژيك و مدل برايسون